احداث کارخانه شیرآلات قهرمان ،  بزرگترین کارخانه شیرآلات خاورمیانه چند سال پیش در بیلداشی از توابع بخش مرکزی شهرستان گرمی از  شروع شده است.

این در حالیست که قیمت شیرآلات قهرمان در مقایسه با نمونه مشابه خارجی بسیار قیمت مناسبی دارد. در مصاحبه با نمایندگی شیرآلات قهرمان مشخص شد که شرکت شیرآلات قهرمان علاوه بر شیرآلات با طرحهای مختلف فلاش تانک قهرمان را نیز تولید میکند. فلاش تانک قهرمان دارای 20 سال گارانتی میباشد که خود گویای کیفیت آن است.

این مجموعه به تازگی با تولید شیر های پایه بلند توانسته نیاز شرکتهای تولید روشویی کابینتی و کابینت روشویی را هدف قرار دهد . چرا که کابینت روشویی و روشویی کابینتی به دلیل طراحی خاص نیاز مند شیرهای پایه بلند میباشند .و در حوزه نیز قیمت شیرآلات قهرمان قابل رقابت با تولیدات اروپایی میباش

گرمی به وجود چنین کارخانه ای در شرایط کنونی نیاز ضروری دارد. زیرا روند مهاجرت بی رویه از شهرستان و کمبود شدید جمعیت  به حالتی رسیده است که اگر ادامه یابد ، گرمی به وضعیتی دچار می شود که رهایی از آن غیرممکن است.

اما برای ایجاد اشتغالی پایدار و وجود محل صنعتی ویژه در گرمی ، شیرآلات قهرمان بهترین گزینه می باشد. از این رو حمایت در راستای بهره برداری از چنین طرحی وظیفه تمامی دستگاه های اجرایی می باشد.

در زمینه دلایل ایجاد چنین کارخانه عظیمی در گرمی شایعاتی مختلفی در سطح شهر همچون اینکه با پشتیبانی فکری نماینده دور قبل با قهرمان نیکجو پیچیده است. اما بنا بر گفته خود آقای نیکجو علت ایجاد این کارخانه در این محل فقط آبادی منطقه مادری قلمداد شده است. جدا از این موضوعات باید بررسی شود چرا تاکنون این کارخانه فعال نشده است. چرا تاکنون هیچ اقدامی در زمینه تأمین امکانات اساسی و ابتدایی همچون آب و برق وغیره صورت نگرفته است. در همین رابطه به سراغ نماینده حقوقی و اداری شرکت شیرآلات صنعتی قهرمان در گرمی رفتیم. گویا طبق ادعای وی عدم حمایت جدی تاکنون در تأمین امکانات باعث شده است که همچنان از بهره برداری از فاز اول عقب بیفتد.

 

مدل آنتیک قهرمان

نماینده حقوقی و اداری شرکت شیرآلات قهرمان در گرمی از بررسی مشکلات کارخانه شیرآلات قهرمان در حضور استاندار، نماینده مردم گرمی در مجلس و فرماندار این شهرستان خبر داد.

عبدالرضا وطن‌دوست گفت: مشکلات کارخانه در حال احداث شیرآلات قهرمان در روستای بیلداشی شهرستان گرمی در جلسه‌ای در معیت استاندار، نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه مشکل آب‌رسانی به این کارخانه مورد بررسی قرار گرفت و استاندار اردبیل دستورات لازم را در خصوص صدور مجوز حفر چاه در روستای شرفه را صادر کردند.
وی ادامه داد: همچنین استاندار اردبیل بر تسریع در آب‌رسانی به این پروژه با هزینه دولتی تاکید کرد.
وطن دوست به مشکلات گازرسانی به این پروژه اشاره کرد و افزود: از ۱۲ کیلومتر خط لوله انتقال گاز به این پروژه که ۱۲ روستا نیز در این مسیر از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند؛ فقط یک کیلومتر لوله‌گذاری شده است و این به خاطر اختلاف شرکت گاز استان با پیمانکار مربوطه می‌باشد و استاندار اردبیل راه‌کارهای لازم را با استناد به بخش‌نامه‌های وزارت نفت  برای حل این مشکل به مدیر کل شرکت گاز استان ارائه و دستور پیگیری را صادر کردند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۲۷ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است از عدم دریافت تسهیلات خبر داد و افزود: پرونده پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی به این پروژه از وزارت صنعت، معدن و تجارت عودت داده شده بود که با دستور استاندار این پرونده دوباره به جریان افتاد.
نماینده شرکت صنعتی شیرآلات قهرمان به بزرگترین کارخانه شیرآلات خاورمیانه اشاره کرد و افزود: این کارخانه در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در روستای بیلداشی در حال احداث است که تاکنون ۸۰ سوله با مساحت هرکدام ۲۵۰ مترمربع و ۵ سوله بزرگ با مساحت ۲۰۰۰ مترمربع از این پروژه احداث شده است.
وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۸۰ درصد عنوان کرد و افزود: فاز اول این پروژه که اگر با این روند پیش برود تا اواخر سال ۹۳ افتتاح خواهد شد؛ حدود ۸۰۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت که این تعداد با افتتاح فازهای دیگر به سه هزار نفر قابل افزایش است.
وی در ادامه از بازدید قریب‌الوقوع استاندار اردبیل از این پروژه خبر داد.
وطن دوست در پایان گفت : اگر تاکنون از سوی دستگاه های اجرایی نسبت به تأمین امکانات اساسی اقدام میشد بلاشک تاکنون شاهد بهره برداری از این پروژه بودیم. برای بهره برداری از این پروژه نیاز است که آب و برق و گاز هرچه سریعتر به کارخانه برسد و این جز با عزم جدی مسؤلین میسر نمی شود.