آزادلو : شهرستان گرمی مغان به عنوان یکی از شهرستان های محروم استان گام های بلندی را در دولت تدبیر و امید برای پیشرفت و توسعه برداشته و در دولت دوزادهم در تلاش برای تبدیل شدن به قطب صنعتی بویژه در بخش تولید شیرآلات بهداشتی می باشد.
یکی از مهمترین ارکانی که سبب اصلی خیز برداشته شده برای توسعه گرمی است، حضور ابراهیم امامی به عنوان فرماندار گرمی مغان است. بر همین اساس نشریه صدای آزادلو پای سخنان مقام عالی دولت در این شهرستان می نشیند:

گرمی در آستانه تبدیل به قطب صنعتی
فرماندار گرمی مغان در تشریح خدمات دولت در این منطقه گفت: با بهره برداری از فاز نخست کارخانه شیرآلات قهرمان که دولت هم برای تامین زیر ساخت های آن بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ردیال هزینه کرده است، نخستین گام برای رسیدن به این هدف برداشته شده است.
ابراهیم امامی در گفتگو با نشریه صدای آزادلو اظهار کرد: فازاول کارخانه شیرآلات قهرمان با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهوری راه اندازی شد و ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نقر غیرمستقیم در این کارخانه مشغول به کار شدند و سرمایه گذاری در کارخانه شیرآلات قهرمان برای اجرای فازهای بعدی شروع شده است.
وی با بیان اینکه ۵ برند معروف شیرآلات در آستانه سرمایه گذاری در این شهرستان است، تصریح کرد: به دنبال بهره برداری از شیرآلات قهرمان و اجرای عملیات احداث کارخانه شیرآلات اویسا مراحل آغاز بکار مجموعه عظیم شیرآلات نوآوران راه اندازی می شود.
رئیس شورای اشتغال و برنامه ریزی گرمی پ با بیان اینکه آمادگی کامل داریم در جهت حمایت از سرمایه گذاران تمامی زیر ساخت های لازم را فراهم سازیم، افزود: برای حمایت از بخش خصوصی زمین واگذار شده در نواحی شهرک های صنعتی با تخفیف ویژه به صورت اقساطی در اختیار سرمایه گزاران قرار دهیم و تمامی مقدمات کار های اداری و مجوز های لازم را در کمتر از ۱۵ روز انجام می دهیم.
وی اضافه کرد: تمام تلاشها در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در شهرستان گرمی با همدلی و همراهی تمامی مسئولین به ویژه امام جمعه محترم، نماینده ساعی و تلاشگر گرمی در مجلس و هدایت راهبری استاندار محترم اردبیل در جهت تحقق ایجاد قطب صنعتی تولید شیرآلات و محصولات بهداشتی کشور در شهرستان گرمی و ایجاد زنجیره تولید در این زمینه است.
امامی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم با این همت بالای سرمایه گزاران مشکلات دیرینه این شهرستان در بحث اشتغال و رونق اقتصادی فراهم کنیم، گفت: با برنامه ریزی های انجام گرفته مراحل استعلام و صدور جواز تاسیس کارخانه جداسازی هوا و تولید گاز های صنعتی در گرمی با سرمایه گذاری ۴۶ میلیارد تومان و اشتغال ۶۶ نفر بصورت مستقیم صادر شده است.

توسعه فضای سبز و پارک های تفریحی سیاحتی
فرماندار گرمی مغان در رابطه با به توسعه فضای سبز در این شهرستان به صدای آزادلو گفت: بزرگترین مجتمع تجاری، فرهنگی و فضای سبز در زمینی به مساحت یک هکتار در جوار یکی از میدان های اصلی شهر گرمی احداث می شود.
امامی اظهار کرد: باپیگیری های صورت گرفته مجوزنهایی زمین های جمعیت هلال احمر شهرستان گرمی واقع درحاشیه میدان بسیج که موقعیت فوق‌العاده زمین و قرار گرفتن در ورودی شهر گرمی دارد، صادر شده و می تواند نقش بسیار مهمی در توسعه و سیمای شهری داشته باشد.
وی با اشاره به قرار گرفتن زمین حاشیه میدان بسیج در مسیر گردشگران، بین کرد: مساحت این زمین ۹۵۰۰ متر مربع بوده و باید نمای این مجتمع بصورت تیپ بامعماری ایرانی و اسلامی، میراثی و سنتی طراحی شود، و در خصوص توسعه و جذب گردشگری نقش بسیار مهمی را داشته باشد
مقام عالی دولت در گرمی مغان همچنین گفت: علاوه بر اجرای کاشت نهال در ورودی جدید گرمی از سمت اردبیل، برای اولین بار در سطح استان اردبیل عملیات اجرایی پارک آبخیزداری محله اله درق با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان گرمی آغاز شد.
وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری شهرستان گفت : منطقه نمونه گردشگری روستای داشدیبی ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری دارد که برای توسعه آن اجرای طرح گردشگری در داخل روستا و آسفالت کردن مسیر داشت دیبی در حال اجرا بوده و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

ایجاد فرصت های عدیده شغلی در شهرستان گرمی 
رئیس شورای برنامه ریزی و اشتغال گرمی مغان گفت: با نگرش مثبت دولت تدبیر و امید برای اشتغال، تعداد ۳۲۲ طرح اشتغالزایی فراگیر با ظرفیت اشتغالزایی ۱۸۱۹ نفر واعتبار ۱۰۲ میلیارد تومان به تصویب رسیده است
ابراهیم امامی تصریح کرد: تسهیلات اشتغالزایی در جهت رونق کسب و کار و اشتغال پرداخت می‌شود، که دستگاههای اجرایی نیز متناسب با سهم شهرستانی نقش خود را در ایجاد اشتغال که مهمترین دغدغه امروز جامعه است ایفا کنند.
وی با بیان اینکه برای طرح مشاغل خانگی با تعداد ۹۴ طرح با اشتغال ۲۲۳ نفر با عتبار ۷۷۵ میلیون تومان با نرخ تسهیلات چهار درصد پرداخت شده است، گفت: جهت توسعه خدمات کشاورزی و خود کفایی تعداد ۲۴۰ طرح با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی افزود: برند شیرآلات بارش و قهرمان اکنون در شهرستان در حال تولید بوده و کارخانه های شیرآلات آویسا و نوآوران نیز در حال احداث است و بزودی عملیات احداث کارخانه شیرآلات آذرآب شروع می شود که و در مجموعه واحدهای جدید احداثی برای ۶۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می کند و با احتساب شیرآلات قهرمان، توان اشتغال زایی در حوزه صنعتی گرمی به یک هزار ۳۰۰ نفر خواهد رسید.
امامی در پایان گفت: همت دولت تدبیر و امید برای حمایت از سرمایه گزاران جدی است و ما هم در تلاش هستیم با اتحاد و همدلی تمامی مسئولین استانی و شهرستانی تلاش بیشتری را برای حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان گرمی فراهم سازیم.